تاثیر هر یک از رشته های ورزشی روی اندام های بدن

یکی از کارهای مهمی که ما در طول زندگی خود انجام می دهیم،ورزش است.ورزش ها دارای تنوع زیادی می باشند و هرکدام از ورزش ها روی قسمت های مختلف و اندام های متفاوتی تاثیر می گذارند.در این مطلب قصد داریم به تاثیر رشته های ورزشی روی اندام های بدن بپردازیم تا شما با توجه به هدفتان ورزش مورد نظر خود را پیدا نمایید.

فوتبال
تاثیر بر بدن: چربی سوزی
میزان مصرف کالری در هرساعت: 612 کالری در هر ساعت
برای به دست آوردن یک اندام وزشکاری و از بین بردن چربی های اضافی تنها ورزش در خانه و ورزش هایی مانند پیاده روی و…موثر نمی باشند.
شما برای عضله سازی باید یک ورزش پرحرکت مانند فوتبال را انتخاب نمایید. ورزش فوتبال، توسط انقباض تارهای عضلانی ، چربی ها را می سوزاند و ماهیچه ها را درگیر می کند.

 

شنا
تاثیر بر بدن: افزایش توانایی جسمانی-از بین بردن چربی ها
میزان مصرف کالری در هرساعت: 476 کالری در هر ساعت
شنا کردن یکی از ورزش های تفریحی مفید است که فشار زیادی به بدن وارد نمی کند. این ورزش مخصوص افرادی می باشد که در ورزش های دیگر دچار آسیب دیدگی شده اند و دیگر نمی توانند ورزش های سنگین انجام دهند.

 

ژیمناستیک
تاثیر بر بدن: عضله سازی
میزان مصرف کالری در هر ساعت: 297 کالری در هر ساعت
ورزش ژیمناستیک یکی از ورزش های تاثیر گذار بر افزایش انعطاف و عضله سازی بدن می باشد. برای انجام ژیمناستیک احتیاج به هیچ وسیله ورزشی نمی باشد، تنها کافی است حرکاتی چون دراز نشست، پلانک یا بارفیکس را یاد بگیرید و آنها را هر روز تکرار کنید. شاید ظاهر این حرکات ساده به نظر رسند اما در عمل خواهید دید که حرکات سخت و سنگینی هستند و به بدن شما فشار لازم را برای ساخت عضلات وارد می کنند.

 

آموزش آنلاین ورزش

 

دوچرخه سواری
تاثیر بر بدن: کاهش وزن-ساخت عضله در پاها
میزان مصرف کالری در هرساعت: 612 کالری در ساعت
دوچرخه سواری ورزشی مانند دویدن است که آسیب کمتری می تواند به بدنتان وارد نماید.این ورزش موجب کاهش وزن می شود و به عضله سازی در ناحیه ی پاها کمک زیادی می کند.

 

بدنسازی
تاثیر بر بدن: کاهش وزن-ساخت عضله
میزان مصرف کالری در هرساعت: 340 کالری در ساعت
یکی از ورزش های مفید برای کاهش وزن و عضله سازی در بدن،ورزش بدنسازی می باشد. یادگیری صحیح بلند کردن وزنه ها و پایین گذاشتن آنها اساس این ورزش است که در دراز مدت بر افزایش سلامتی شما تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

 

گلف
تاثیر بر بدن: کاهش استرس
میزان مصرف کالری در هر ساعت: 238 کالری در ساعت
اگر استرس زیادی دارید و به دنبال تخلیه ی استرس خود هستید،پیشنهاد می کنیم ورزش گلف را امتحان کنید. این ورزش احتیاج به تمرکز بالایی دارد به همین علت ورزش گلف نوعی مدیتیشن به حساب می آید.

 

کوهنوردی
تاثیر بر بدن: افزایش توانایی بدن
میزان مصرف کالری در هر ساعت: 680 کالری در ساعت
کوهنوردی هم مانند ژیمناستیک موجب افزایش توانایی عضلات می شود. این ورزش توانایی بدن را بالا برده و بازوها و مچ دستان را قوی می کند.

 

اسکی
تاثیر بر بدن: افزایش تحرک بدن
میزان مصرف کالری در هر ساعت: 408 کالری در ساعت
ورزش اسکی بر روی برف بدن شما را وادار می کند تا خود را با محیطی که اکسیژن کمی دارد، وفق دهد. به همین دلیل شما سلول های قرمز خون بیشتری تولید خواهید کرد و در نتیجه زمانی که به ارتفاعی برابر با سطح دریا باز گردید، بهتر می توانید از بدن تان کار بکشید و انرژی بیشتری ذخیره خواهید کرد.

 

آمادگی جسمانی
تاثیر بر بدن: بهبود بخشی نقاط ضعیف بدن-رفع اختلالات خلقی
با انجام صحیح ورزش های آمادگی جسمانی می توانید نقاط ضعیف بدن را ، بهبود ببخشید. همچنین ورزش آمادگی جسمانی موجب جلوگیری از پیری زودرس، کمک به خواب بهتر و رفع اختلالات خلقی و… می شود.

ایروبیک
تاثیر بر بدن: بهبود آمادگی قلبی-عروقی
میزان مصرف کالری در هر ساعت: 545 کالری در ساعت
ورزش ایروبیک یکی از انواع ورزش هوازی می باشد که به مقاوم شدن عضلات قلب کمک زیادی می کند.این ورزش به تقویت ریه و همچنین کاهش چربی های بدن کمک زیادی می کند و جزء ورزش های تفریحی جذاب به حساب می آید.

 

پیلاتس
تاثیر بر بدن: افزایش تمرکز-تقویت ماهیچه و عضلات لگنی
میزان مصرف کالری در هر ساعت: 254 کالری در ساعت
ورزش پیلاتس بر شش اصل مهم: تمرکز، کنترل، تحرک روان، ایجاد نیروی دفاعی، دقت و تنفس صحیح تاکید دارد. این ورزش به پرورش و تقویت هسته مرکزی بدن که شامل:قسمت میان شانه ها و لگن که ماهیچه های متقاطع شکمی، عضلات کف لگنی و عضلات چند شکافی می باشند،کمک می کند.

یوگا
تاثیر بر بدن: افزایش تمرکز و کاهش استرس-افزایش انعطاف بدن
میزان مصرف کالری در هر ساعت: 240 کالری در ساعت
ورزش یوگا در زبان سانسکریت به معنای یگانگی و کنترل امواج ذهنی و رسیدن به آگاهی کامل روحی است. این ورزش از هشت مرحله وجودی انسانی تشکیل می شود: ۱. یاما (ریشه درخت:آموزه های اخلاقی-اجتماعی در مورد پرهیزات) ۲.نیاما (تنه درخت:آموزه های اخلاقی-اجتماعی در مورد واجبات) ۳.آسانا (شاخه:تمرینات بدنی همان حرکات یوگا) ۴.پرانایاما (برگ:تمرینات تنفس و کنترل انرژی) ۵.پراتی هارا (پولت:تمرینات کنترل هیجان و احساسات) ۶. دهارانا (شیره درخت:تمرینات تمرکز ذهن) ۷.دیانا (گل :تمرینات تفکری و خاموشی ذهن) ۸. صمدی (میوه:رسیدن به خلوص و یگانگی) .
این ورزش به افزایش انعطاف بدن،کاهش درد های بدن و افزایش تمرکز کمک زیادی می کند و موجب افزایش نشاط می شود.

دو و میدانی
تاثیر بر بدن: ساخت عضله-افزایش ظرفیت ریه – چربی سوزی
میزان مصرف کالری در هر ساعت: 986 کالری در ساعت

ورزش دو میدانی یکی از ورزش های موثر و جذاب برای ساخت عضله و افزایش ظرفیت ریه و تقویت عضلات قلب می باشد.این ورزش در هرساعت کالری زیادی را می سوزاند و موجب افزایش چربی سوزی در بدن می گردد.

ورزش سه گانه
تاثیر بر بدن: ترکیبی از خواص ورزش های:دومیدانی،دوچرخه سواری،شنا
اولین مسابقات سه گانه سال ۱۹۲۰ در فرانسه با ۱۲ کیلومتر دوچرخه سواری، ۳ کیلومتر دویدن و ۲۰۰ متر شنا برگزار گردید. این ورزش از سال ۱۹۷۴ با هماهنگی سه ورزشکار از سه رشته مذکور به صورت جدی در سانتیاگو کالیفرنیا دنبال شد و مورد استقبال قرار گرفت.
ورزش سه گانه جزء ورزش های سخت است که تاثیر بسیار زیادی بر عضله سازی و کاهش چربی های بدن می گذارد.

کتل بل
تاثیر بر بدن: افزایش قدرت و استقامت بدن

کتل بل یکی از ابزارآلات ورزشی موثر برای افزایش قدرت و استقامت می باشد. وزنه های کتل بل جهت افزایش حجم عضلات و استقامت، چربی سوزی و تناسب اندام، افزایش انعطاف پذیری در حرکات بدنی بسیار مفیدتر از دمبل و هالتر عمل می کنند.

 

آموزش ورزش در خانه به صورت آنلاین

 

طناب زدن
تاثیر بر بدن: افزایش ضربان قلب، کالری سوزی، و بالا بردن توان تنفسی
میزان مصرف کالری در هر ساعت: 1300 کالری در ساعت
طناب زدن یکی از ورزشهای بسیار عالی می‌باشد که شما در هر زمان و مکانی می‌توانید این ورزش را انجام دهید.شما با یک ساعت طناب زدن شما می‌توانید ۱۳۰۰ کالری انرژی بسوزانید.
این ورزش جزء ورزش‌های هوازی با فعالیت شدید می‌باشد. اگر این ورزش مفید به صورت اصولی انجام نشود احتمال آسیب زانوها در هر پرش را افزایش می‌دهد.

 

تکواندو
تاثیر بر بدن: ساخت بدنی ورزیده
میزان مصرف کالری در هر ساعت: 973 کالری در ساعت
تکواندو یا کاراته کره‌ای یک ورزش از کشور کره جنوبی است که دارای طرفداران زیادی می باشد. ورزش تکواندور بخاطر تکنیک های خاص در ضربات پا، به عنوان یک ورزش رزمی شناخته شده است و جزء ورزشهای هوازی محسوب می‌شود. شما با یک ساعت ورزش تکواندو می‌توانید ۹۷۳ کالری انرژی خود را بسوزایند و بدنی انعطاف پذیر با قدرت بسیار بالا داشته باشید.

 

بسکتبال
تاثیر بر بدن: افزایش قد،افزایش سیستم ایمنی بدن،چربی سوزی
میزان مصرف کالری در هر ساعت: 728 کالری در ساعت
یکی از و پرطرفدارترین ورزش‌ها در بین اکثر مردم به خصوص جوانان،ورزش بسکتبال می‌باشد. علاقمندان این ورزش مهیج تیمی با یک ساعت تمرین در روز ۷۲۸ کالری انرژی خود را می‌سوزانند. این ورزش علاوه بر چربی سوزی قوی، سیستم ایمنی و ذهن و استحکام استخوان‌‌ها را تقویت می‌دهد و مهارتهای حرکتی و اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.
یکی از فواید بیشمار ورزش بسکتبال حرکات کششی آن است، از فواید حرکات کششی می‌توانیم به تاثیر موثر در رشد استخوان های عمودی اشاره کنیم.

 

رقصیدن
تاثیر بر بدن: افزایش روحیه،کالری سوزی
میزان مصرف کالری در هر ساعت: 370 کالری در ساعت
رقص یکی از پرطرفدارترین ورزش ها در بین بانوان است که به افزایش روحیه ی افراد کمک زیادی می کند و موجب کالری سوزی در بدن می شود.امروزه رقص زومبا نسبت به انواع دیگر رقص بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در رقص آذری میزان کالری سوزی گاهی به عدد ۵۰۰ می‌رسد که تاثیر بسیار زیادی بر روی لاغری پایین تنه به ویژه چاقی موضعی در گلابی شکل خواهد داشت.
برای انجام رقص می توان به راحتی از آموزش مجازی انواع رشته های ورزشی و اپلیکیشن های آموزش انواع رقص بهره برد.

پیاده روی
تاثیر بر بدن: حفظ حجم عضلات،کالری سوزی،سوزاندن چربی شکم،افزایش روحیه،کاهش وزن
میزان مصرف کالری در هر ساعت: 167 کالری در ساعت
یکی از ساده ترین و پرطرفدارترین ورزشها ،پیاده روی می‌باشد.شما برای پیاده روی به جزء یک کفش مناسب،احتیاج به هیچ وسیله خاصی ندارید.شما با هر ساعت پیاده روی در روز می توانید ۱۶۷ کالری انرژی بسوزانید.

 

ورزش TRX
تاثیر بر بدن: لاغزی
میزان مصرف کالری در هر ساعت: 260 کالری در ساعت
ورزش TRX یک نوع ورزش قدرتی هست که در هر زمان و مکانی می‌توانید این ورزش را انجام دهید. در این ورزش از دستگاه‌های قابل حمل و نیروی گرانش استفاده میشود که سنگینی وزن بدن باعث چربی سوزی و لاغری می‌شود، بایک ساعت از این ورزش می‌توانید ۲۶۰ کالری انرژی خود را بسوزانید.

 

انواع تمرینات موثر بر لاغری

تمرین‌های ورزشی معمولا به سه دسته‌ اصلی که شامل: قدرتی، هوازی و یاترکیبی از این دو تقسیم می‌شوند. شما می‌توانید یک یا دو یا حتی ترکیبی از این فعالیت‌‌ها را انتخاب کنید تا برنامه‌ای لذت بخش و چالش بر انگیز برای تمام طول هفته خود داشته باشید .
تمرینات قدرتی
این نوع از تمرینات بدنی بر انقباضات عضلات تمرکز می‌کند و باعث افزایش قدرت و استقامت و اندازه عضلات می‌شود.

 

تمرینات هوازی
این نوع از تمرینات ورزشی که فعالیت قلب، ریه‌ها و عضلات شما را افزایش می‌دهد تا شما مدت زمان بیشتری به ورزش ادامه دهید. این تمرینات به دلیل ایجاد فشار زیاد بر روی بدن نیاز به اکسیژن رسانی بیشتر را طلب می‌کند که باید به یاد داشته باشید حتما از لباس‌های ورزشی مناسب باید در این روش استفاده کنید.
در این مقاله قصد داریم شما را با ورزش‌هایی که بیشترین میزان چربی سوزی و لاغری دارند آشنا کنیم و پس با ماهمراه باشید.

جمع بندی:
ورزش کردن و انجام فعالیت‌های حرکتی می‌توانند نقش موثر در سوزاندن کالری داشته باشد. مقدار کالری مصرف شده در این فعالیت‌ها به وزن بدن و قابلیت‌های فیزیکی فرد، نوع ورزش یا فعالیت انتخاب شده و شدت انجام آن بستگی دارد. به هر حال در هنگام انجام فعالیت بسیاری افراد به دنبال آگاهی از میزان کالری مصرفی در رژیم غذایی و میزان سوزاندن آن در فعالیت‌های روزمره و نیز هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی به منظور دستیابی به حداکثر میزان کاهش وزن، بدون وارد شدن آسیب به سلامت بدن هستند.

 27 کل بازدیدها,  1 بازدید امروز

تمامی حقوق وب سایت متعلق به تاچ اسپرت می باشد
کپی رایت 2020 | طراحی وب سایت توسط دارکوب
Tellephone