حرکات ورزشی صبحگاهی + نکات مهم و کلیدی

بارها در طول زندگی مان شنیده ایم که ورزش صحبگاهی می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد و در پی آن چربی های بدن را از بین ببرد. می دانیم که کربوهیدرات ها منبع اصلی تامین انرژی روزانه بدن هستند. اما خوابیدن در طی روز در میزان دریافت مناسب کربوهیدرات اختلال ایجاد می کند. این درحالیست که بیدار شدن زودهنگام در صبح، بدن را وادار می سازد تا قبل از دریافت منبع انرژی، برای تامین انرژی مورد نیاز خود، چربی ها را بسوزانند.
اگر نگاهی به آمار بیاندازید متوجه خواهید شد که اکثریت افراد ترجیح می دهند تا زمان دیرتری را به ورزش صبحگاهی بپردازند. اما دلایل مختلفی پیش می آید که برنامه تغییر می کند. اما باید بدانید که اگر صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید و مقداری هر چند کوتاه ورزش کنید، می توانید برنامه ورزشی خوب و مناسبی برای خود تدارک ببینید و به همه کارهای روزانه تان نیز برسید. ورزش صبحگاهی کمک می کند تا بانشاط و تندرست باشید. نیازی نیست حرکات ورزشی صبحگاهی شما خیلی سخت و طاقت فرسا باشد. چند حرکت ساده در حالت ایستاده نیز می تواند ورزش به حساب آید و نیاز بدنتان را برطرف کند.
می خواهید ورزش صبح انجام دهید؟ توصیه می کنیم در ادامه با ما همراه باشید. شما را با برخی از حرکات آشنا خواهیم کرد.

 

آموزش ورزش در خانه

ورزش صبح و حرکات ورزشی صبحگاهی در سلامت بدن بسیار موثر است.

آشنایی با حرکات ورزشی صبحگاهی

اگر جزء مبتدیان به حساب می آیید، نباید اولین حرکات ورزشی صبحگاهی را با تمرینات سخت آغاز کنید. زیرا ماهیچه ها و عضلات شما با آنها آشنایی نداشته و در نتیجه آسیب هایی را به بار می آورد. پس برای شروع از حرکات زیر استفاده کنید.
در حالت ایستاده قرار بگیرید و به اندازه 10 بار سر و گردن خود را در جهات مختلف به چرخش درآورید.
در همان حالت ایستاده، چرخش سر و گردن را متوقف کرده و اینبار هر دو دست خود را به اندازه 10 بار در جهات مختلف بچرخانید.
سپس روی یک پا قرار بگیرید. پای دیگر را بر روی صندلی بگذارید. پس از آن به سمت پای روی صندلی خم شوید و دوباره بایستید. این حرکت را با هر یک از پاها 10 بار انجام دهید.
به حالت نشسته قرار بگیرید و پاهایتان را به سمت جلو دراز کنید. سعی کنید با خم شدن به سمت جلو، انگشتان پای خود را لمس کنید. پس از لمس انگشتان 20 ثانیه مکث کرده و در همان حالت بمانید.
حرکت دراز نشست را با زانوهای خم، 20 تا 30 حرکت انجام دهید.
حرکات ورزشی صبحگاهی بعدی به این صورت است که یک پله کوتاه حدود 20 سانتیمتر انتخاب کنید. حرکت از بالا و پایین را آغاز کنید. این حرکت می تواند با سرعت دلخواه شما انجام شود و باید تقریبا 40 بار تکرار گردد. پس از چهار هفته نیز این تمرین را تا 100 حرکت در روز افزایش دهید.
البته باید بدانید تمرینات دیگری نیز وجود دارد.
به عنوان مثال؛ پیاده روی یا دویدن های صبحگاهی یکی از بهترین حرکات ورزش صبحگاهی به حساب می آید. این کار می تواند بیرون از خانه و در ارتبط با طبیعت صورت گیرد و یا دویدن بر روی تردمیل. این شما هستید که زمان و طول را براساس برنامه تناسب اندام خود تنظیم می کنید. پس متناسب با نیاز و اهداف خود به سمت جلو حرکت کنید.
پریدن را می توان از جمله دیگر حرکات ورزش صبح دانست. این حرکت به سلامتی قلب و عروق کمک کرده و حتی منجر به تقویت عضلات خصوصا در ناحیه ساق پا و دلتوئیدها خواهد شد. برای اینکار کافیست بایستید و پاهایتان را جفت هم قرار دهید. سپس پرش را انجام دهید. در زمان پرش دست هایتان را باید باز کنید و سپس به حالت اولیه برگردانید. انجام این کار برای یک دقیقه کافیست. پس از گذشت مدتی مثلا یک هفته می توانید این عدد را افزایش دهید.

چرا ورزش صبحگاهی پراهمیت است؟

محال است بتوانید ورزش صبح را در تضاد با سلامتی خود بدانید. اما گاها افراد نیاز دارند تا برای انجام و ترک عادات روزانه خود دلیلی قانع کننده داشته باشند. در ادامه شما را با این دلایل آشنا خواهیم کرد:

ورزشی صبحگاهی به شما انگیزه ای دوباره برای زندگی می دهد. شما این انگیزه را در طول روز دریافت کرده و برای حرکت به جلو و پیشرفت بیشتر فعال تر خواهید شد. براساس تحقیقات صورت گرفته، محققان دریافته اند، آن دسته از افرادی که صبح ها ورزش می کنند، نسبت به سایر افراد فعال ترند.
* چربی های بیشتری را می سوزانید.

به این فکر کرده اید که آیا قبل از صبحانه یا بعد از صبحانه باید ورزش کنید؟
این سوال از جمله سوالات پرتکراری می باشد که همواره مورد بحث است. این مسئله را نمی توان کتمان کرد که حتما مزایایی برای سوخت گیری مجدد قبل از ورزش وجود دارد. اما مطالعات نشان می دهند اگر با معده خالی ورزش کنید، 20 درصد نتیجه بهتر و موثرتری را نسبت به زمانی که وعده غذایی دریافت کرده اید، مشاهده خواهید کرد.

 

براساس تحقیقات صورت گرفته، در زمان های 7 صبح، 1 بعدازظهر و همچنین 7 بعدازظهر، فشار خون نسبت به تمامی ساعات دیگر در طول روز کاهش پیدا می کند. به همین دلیل است که اکثر حملات قلبی در صبح زود اتفاق می افتد. پس ورزش صبح را به عنوان یک تدبیر پیشگیرانه بشناسید. تدبیری که می تواند طول عمر شما را افزایش دهد.

 
داشتن خواب آرام و کافی باعث می شود تا سلامت جسم و روح شما تضمین شود. تاکنون در ساعت 8 بعدازظهر این احساس به شما دست داده که دیگر توان ادامه دادن ندارید و باید بخوابید؟ باید بگوییم خواب خوب یکی از بهترین و مهم ترین فواید ورزش صبحگاهی به حساب می آید.
براساس آمار منتشر شده، تمرینات شبانه دمای بدن را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. همین تحریک کوچک کافیست تا خوابیدن برای بدن سخت شود. به همین دلیل است که ورزش صحبگاهی خوابی عمیق، طولانی تر و با کیفیت تر را برای شما فراهم می آورد.

کلام آخر
در این مقاله تا حد امکان شما را با حرکات ورزشی صبحگاهی و البته دلایل اهمیت این ورزش آشنا کردیم. حال می دانید چرا باید صبح زود از تخت دلچسبتان برای کاری به جز حضور در محل کار بیدار شوید. می دانید که سلامتی شما با این حرکات گره خورده است. در ادامه، برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله یوگا در منزل ؛ بایدها و نبایدهای حرفه ای ها را پیشنهاد می کنیم.

ضمناً اگر سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده است، توصیه می کنیم به بخش تماس با ما مراجعه کنید تا کارشناسان و مربیان ما توضیحات کامل تری را خدمت شما ارائه دهند.

 12 کل بازدیدها,  1 بازدید امروز

تمامی حقوق وب سایت متعلق به تاچ اسپرت می باشد
کپی رایت 2020 | طراحی وب سایت توسط دارکوب
Tellephone