فواید ورزش در خانه

ویروس کرونا یکی از دلایل بی تحرکی و باشگاه نرفتن های این روزهای ماست. با وجود این شرایط پیش آمده می توانیم خانه را به یک باشگاه خصوصی و مجهز تبدیل کنیم.
همانطور که می دانید، تمرین های ورزشی را می توان به آسانی و فقط با داشتن اینترنت یا نصب اپلیکیشن های مخصوص در قسمت های مختلف منزل انجام داد. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره ی فواید ورزش در خانه بیشتر با شما صحبت کنیم.

 

 

ورزش در خانه چه فوایدی دارد؟

1-مدیریت آسان وقت و زمان

شما با ورزش در خانه احتیاج به یک برنامه ریزی زمانی مشخصی ندارید و هرزمان مایل باشید می توانید تمرینات خود را شروع کنید. همچنین ورزش در خانه در وقت و زمان رفت و آمد شما نیز صرفه جویی زیادی می کند.

 

آموزش ورزش در منزل

 

 

2-کاهش هزینه ها

همانطور که می دانید برای عضویت در باشگاه احتیاج به هزینه های نه چندان ارزان می باشد.اما ورزش در خانه در صورت دارا بودن لباس مناسب کاملا رایگان می باشد و این یک گزینه ی بسیار عالی برای ورزش در خانه به حساب می آید.

3-امنیت بهداشتی

خب همانطور که گفتیم یکی از دلایل دوری ما از باشگاه ها در حال حاضر ویروس کرونا می باشد و همانطور که می دانید این ویروس به راحتی از سطوح مختلف و افراد مختلف منتقل می گردد. پس بهداشت یکی دیگر از فواید ورزش در خانه است.

 

4-افزایش تمرکز و اعتماد به نفس

شما در اتاقتان به تنهایی درحال ورزش و تمرین هستید و هیچ صدای مزاحمی نمی تواند تمرکز شما را به هم بریزد. آیا این عالی نیست؟
افزایش تمرکز در ورزش در دراز مدت باعث عملکرد بهتر شما و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس شما در ورزش کردن می شود.

5- انتخاب لوازم دلخواه ورزشی مختص به خودتان

زمانی که قصد ایجاد یک باشگاه خانگی در خانه ی خود را داشته باشید، به آسانی می توانید هر وسیله ی ورزشی با هر رنگ و طرح مختص به خودتان داشته باشید.

 

6- تنوع بیشتر در تمرینات

اپلیکیشن های زیادی در ارائه ی تمرینات مختلف ورزشی وجود دارند که شما می توانید به صورت رایگان از آن ها بهره ببرید و می توانید تمرینات مختلفی را نیز امتحان کنید و با توجه به توان خود آن را در برنامه ی ورزشی خود قرار دهید.

 

7-ورزش خانوادگی

یکی از فواید ورزش در خانه، ورزش های خانوادگی است. شما می توانید به راحتی تمرینات ورزشی خود را با سایر اعضای خانواده انجام دهید.

 

8-فراموش نکردن وسایل ضروری

زمانی که در باشگاه هستید به احتمال زیاد برایتان پیش آمده که لباس ورزشی، بطری آب یا هر لوازم دیگری را جا بگذارید اما در خانه شما دسترسی به تمام لوازمتان خواهید داشت.

 

9-انتخاب موسیقی دلخواه در طول ورزش

شما در خانه می توانید با موزیک دلخواهتان ورزش کنید و صدای آن را تا هر جا که خواستید تنظیم کنید.ولی هنگامی که در باشگاه هستید، تنها باید با آهنگ های پخش شده در باشگاه تمرینات خود را انجام دهید.

 

آموزش مجازی رشته های ورزشی

 

پیش از شروع تمرینات ورزشی در خانه باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

1-هدف گذاری کنید
برای شروع تمرینات ابتدا باید اهدافی مشخص کنید.مثلا شما اگر برای کاهش ورزن خود این تمرینات را انجام می دهید باید هدف نهایی از وزن خود را یادداشت کنید و هر روز خودتان را با هدف نهاییتان مقایسه کنید.

2- موانعتان را شناسایی کنید
پس از هدف گذاری نوبت شناسایی موانع در رسیدن به هدف ها می رسد. برای مثال شما قصد دارید لاغر شوید و تمرینات خود را به طور مداوم انجام می دهید اما در طول روز از یک رژیم غذایی ناصحیح تبعیت می کنید.خب این هم یک مانع برای رسیدن به هدف شماست پس آن را شناسایی کنید و سعی در برطرف کردن آن داشته باشید.

3- برنامه ریزی کنید
برای کوچک ترین کارهای مربوط به ورزشتان برنامه ریزی کنید. یک لیستی از موارد زیر تهیه کنید:

• برای شروع تمرینات به چه وسایلی نیاز دارید؟
• چه اپلیکیشنی برای آناتومی بدن شما مناسب است؟
• چه غذاهایی باعث تاثیر بیشتر تمرینات شما می شود؟
• چه ساعاتی به تمرین باید بپردازید؟
• برنامه کاهش وزن دارید یا افزایش وزن؟

وسایل مورد نیاز برای ورزش در خانه

1- حلقه ی ورزشی

حلقه های ورزشی علاوه بر کاربرد ورزشی، کاربرد تفریحی زیادی نیز دارند. شما با استفاده از این حلقه های می توانید به راحتی کالری زیادی بسوزانید و وزن خود را کاهش دهید. حلقه وسیله ای است که بر روی شکم و پهلو تاثیر زیادی می گذارد و باعث فرم دهی آن قسمت می شود.هنگامی که شروع به حلقه زدن می کنید هر ده دقیقه، 100 کالری می سوزانید

2- توپ و حلقه پیلاتس

پیلاتس یک رشته ورزشی است که در باشگاه مربیان به شاگردان خود آموزش و تمرین می دهند، که بیشتر با کش انجام می شود. اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که نمی توانید به باشگاه بروید، این دو وسیله بسیار مناسب برای چربی سوزی و کاهش وزن هستند، که برای استفاده از این دو وسیله شما باید آموزش ببینید که به راحتی از طریق یوتیوب و سایت های مشابه مانند تاچ اسپرت می توانید از این آموزش ها بهره ببرید.
با استفاده از توپ پیلاتس حرکات موثری برای تناسب اندام می توان انجام داد. ابتدا برای تهیه توپ پیلاتس باید به اندازه و سایز آن توجه کنید که سایز توپ را باتوجه به قد خود و وزن آن به گونه ای باشد که وزن شما را بتواند تحمل کند. حلقه پیلاتس از وسیله های مورد نیاز است که کاربرد زیادی دارد که حتی در ورزش یوگا نیز آن را استفاده می کنند.

 

3- تخته استپ
این تخته بیشتر در ورزش ایروبیک استفاده می شود و می توان روی آن انواع ورزش های پرشی و تحرکی را تجربه کرد. تخته استپ را می توان از فروشگاه های ورزشی تهیه کرد که چندان هم قیمت بالایی ندارد و فضای زیادی از خانه را هم اشغال نمی کند

 

4- دوچرخه ثابت
دوچرخه ی ثابت یکی از وسایل ورزشی موثر است که موجب افزایش ضربان قلب می شود و در نتیجه باعث سوزاندن کالری می گردد. همچنین این دستگاه باعث تقویت عضلات پا نیز می گردد.

 

5- تردمیل
اگر فضا و پول کافی را دارید تردمیل یک وسیله ی ورزشی مناسب برای شماست. تردمیل وسیله ای عالی جهت چربی سوزی می باشد که تاثیر زیادی در افزایش سوخت و ساز و در نتیجه کاهش وزن شما دارد.

 

نکاتی در رابطه با ورزش در خانه

• پوشیدن لباس مناسب: نباید بگویید حالا که قرار است در خانه ورزش کنم پس می توانم با همان لباس راحتی تمرینات را شروع کنم. بهتر است برای خودتان احترام قائل شوید و کمی وقت به خودتان اختصاص دهید و با همان ظاهر آراسته که قرار بود در باشگاه حاضر شوید، در منزل ورزش کنید.

از کفش مخصوص ورزش استفاده کنید ، زیرا در صورتی که بدون کفش تمرین کنید ، قطعا از ناحیه ی پا دچار آسیب می شوید.
• پیش از شروع تمرینات با پزشک مشورت کنید: قبل از شروع تمرینات با مراجعه به پزشک مطمئن شوید که بدن شما سالم است و با اجرای حرکات مشکلی برای شما پیش نمی آید.

• دوش بگیرید: پس از پایان ورزش اگر در خانه هستید و قرار نیست تا چند ساعت از خانه خارج شوید توصیه می شود که دوش بگیرید. در این صورت نه تنها بهداشت فردی تان را رعایت می کنید، بلکه به سرحال شدن و رفع خستگی خودتان هم کمک می کنید. قسمت هایی از بدن را که بیشتر تحت ورزش قرار دارند در معرض آب سرد و گرم قرار دهید تا از مزایای این دوش ورزشی بیشتر بهره مند شوید.

• آب بنوشید: یکی از بزرگ ترین مزایای ورزش در خانه این است که همیشه آب کافی در دسترس دارید اگر از این دسته افراد هستید که تمایلی به نوشیدن آب ندارید، بهتر است آب بطری خود را با چند قطره عرقیجات سنتی همچون عرق نعنا و یا دارچین طعم دار کنید. اگر به این نوع نوشیدنی ها نیز علاقه ای ندارید، پیشنهاد می کنیم چند قطره آب لیموی تازه و کمی عسل را با آب مصرفی خود ترکیب کنید و در حین ورزش آن را نوش جان کنید.

 

جمع بندی:
ورزش در خانه فواید زیادی دارد که ما شما را با معرفی کردن این فواید و تاثیرات آن روی بدن آشنا کردیم. پس حتی اگر به دلیل مشغله های کاری نمی توانید به باشگاه بروید یا هزینه باشگاه را بپردازید می توانید در خانه ورزش کنید. همچنین افراد خانه را هم به این امر مهم که در سلامتی و تندرستی و حفظ تناسب اندام بسیار حیاتی است تشویق کنید.

 

 38 کل بازدیدها,  1 بازدید امروز

تمامی حقوق وب سایت متعلق به تاچ اسپرت می باشد
کپی رایت 2020 | طراحی وب سایت توسط دارکوب
Tellephone