یوگا در منزل + بایدها و نبایدهای حرفه ای ها

یکی از محبوب ترین ورزش ها که به سلامت جسم و روح کمک می کند، یوگا نام دارد. اگر بتوانید در هفته چندین ساعت را به انجام تمرینات این ورزش دوست داشتنی اختصاص دهید به راحتی قادر به ایجاد تغییر در افکار و بدنتان خواهید بود. همچنین کیفیت زندگی تان را به طور قابل توجهی افزایش خواهید داد. شاید اولین چیزی که پس از مطالعه این قسمت به ذهنتان می رسد، ثبت نام در کلاس های یوگا و تمرینات مکرر زیر نظر مربی حرفه ای باشد. اما در برهه ای از زمان، همچون اکنون شیوع کرونا ویروس، بیرون رفتن و حضور در باشگاه های ورزشی را غیر ممکن کرده است. پس می توانید یوگا در منزل را امتحان کنید.

انجام حرکات یوگا در خانه به عنوان یکی از بهترین روش ها برای لذت بردن از سلامتی شناخته شده است. پس اگر علاقه مند به آگاهی از چگونگی انجام تمرین یوگا در منزل هستید، توصیه می کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. زیرا در نظر داریم بدون رفتن به باشگاه های ورزشی، تندرستی را به شما هدیه دهیم.

پیش نیاز حرکات یوگا در منزل

برای اینکه بتوانید در انجام حرکات و تمرینات یوگا در منزل موفق عمل کنید، نیاز است تا اطلاعات کاملی نسبت به آن بدست آورید. یکی از بهترین راه های یادگیری حرکات، استفاده از کلاس های ورزشی است. البته شما قرار است در منزل، یوگا تمرین کنید. پس در اینجا منظور کلاس های ورزشی آنلاین است. این کلاس ها حتی اگر چیزی از یوگا ندانید به شما کمک خواهند کرد تا چگونگی انجام حرکات را بیاموزید.

در این مرحله شما باید تمامی حرکات را به خوبی یادداشت کنید. حتی ترسیم آنها می تواند کمک کند تا چگونگی انجام آنها در ذهنتان تثبیت شود. همین حرکات اولیه برای شروع کافیست تا جرقه ای در ذهنتان زده شود.

در این راستا توصیه تاچ اسپورت این است که برای یادگیری بهتر حرکات، با یک مربی کارآزموده و حرفه ای و باتجربه مشورت کنید. راهنمایی های کاملی از او بگیرید. در این راستا کارشناسان و مربیان تاچ اسپورت می توانند کمک شایانی در اختیار شما قرار دهند.

اما همواره بایدها و نبایدهایی وجود دارد. بایدها و نبایدهایی که کمک می کند تا تمرینات بسیار بهتری را پشت سر بگذارید و شادابی و تندرستی کامل تری را بدست آورید.

در ادامه برخی از این بایدها و نبایدها را توضیح خواهیم داد.

 

آموزش مجازی یوگا

تمرین یوگا در منزل با مربی بین المللی به وسیله ویدئوهای آموزشی سایت تاچ اسپورت

 

بایدها و نبایدهای تمرین حرکات یوگا در منزل

یوگا ورزشی است که نه تنها هزینه زیادی را با خود به دنبال ندارد، بلکه کمک می کند تا ذهن، جسم و روح و روال سالم تری داشته باشید. کمک می کند تا برای رویارویی با مشکلات آماده باشید. این چنین است که یوگا یک ورزش کاربردی برای همه سنین و فارغ از جنسیت می شود.

پس اگر قصد تمرین یوگا در منزل را دارید، باید نکات لازم و بایدها و نبایدهای آنان را بدانید. این نکات عبارتند از:

با این همه، تمامی افراد چنین شرایطی را ندارند. پس یک گوشه دنج را انتخاب کنید. جایی که افراد کمتری به آن رفت و آمد دارند. این گوشه دنج میتواند محل مناسبی برای تمرینات یوگا در خانه باشد.

اهمیت انتخاب محل مناسب برای یوگا به قدری است که می تواند تمامی حرکات شما را تحت تاثیر قرار دهد. از همین رو جزء اولین بایدهای تمرین در منزل معرفی کردیم.

شما قبل از شروع تمرینات یوگا باید نسبت به آسیب دیدگی های قبلی تان و البته محدودیت هایی که برای شما ایجاد کرده اند، اطلاعات کاملی بدست آورید. آنها را به دقت بررسی نمائید.

مهم ترین مناطقی که آسیب دیدگی قبلی در آنها می تواند طی یوگا تشدید شود، از جمله لگن، زانو، ستون فقرات، گردن و… است.

اگر در طی انجام حرکات، آسیب دیدگی های قبلی تشدید شوند، مسلما لذت ورزش کردن از شما گرفته خواهد شد. حتی مجبور به ترک یوگا می شوید.

پس قبل از شروع تمرینات حتما تمامی اندام هایتان را گرم کنید. اگر نسبت به چگونگی گرم کردن اطلاعی ندارید، می توانید با مراجعه به بخش تماس با ما، از کارشناسان ما مشورت های لازم را دریافت کنید.

همچنین در هنگام انجام حرکت‌ ها مراقب خودتان و اطرافتان باشید، از آنجایی که شما در خانه یوگا انجام می‌دهید هر لحظه ممکن است کسی از کنار شما رد شود یا اینکه وسایل زیادی در اطرافتان باشد. لذا زمانی که قرار است حرکت سریعی انجام دهید، نگاهی هم به اطراف داشته باشید.

مهم ترین تجهیزاتی که برای انجام تمرینات آن نیاز دارید، یک مت ورزشی است که ترجیحا لغزش زیادی نداشته باشد. این روزها انواع مختلفی از مت های ورزشی وجود دارد که شما می توانید با توجه به بودجه تان برای خرید آن اقدام کنید. در هنگام خرید مت به اندازه آن دقت کنید که بتواند هم قد شما باشد. گاهی برخی از حرکات یوگا به دراز کشیدن شما روی زمین نیاز دارد به همین دلیل بلند بودن مت ورزشی بسیار مهم است.

اگر نمی‌ خواهید هزینه ‌ای برای مت کنید، می ‌توانید جایگزین ‌های خانگی برای آن دست و پا کنید. انداختن یک پتو ساده یا پارچه روی فرش می ‌تواند نشانگر محیطی باشد که شما قرار است در آن به یوگا بپردازید. سال ‌های طولانی برخی از دوستان از تشک ‌های ساده برای یوگا در خانه استفاده می ‌کردند.

مسئله مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است؛ خرید اکسسوری و وسایل اضافی به هیچ عنوان نشان از کیفیت بالا و یا پایین تمرینات شما نیست. تنها خلاقیت است که یوگا را برای شما دلچسب خواهد کرد.

کلام آخر

در این مقاله تا حد امکان شما را با نکات مهم و البته بایدها و نبایدهای تمرین مجازی یوگا در منزل آشنا کردیم. حال می دانید رعایت چه نکاتی کمک می کند تا تمرینی لذت بخش، آرامش بخش و شاداب داشته باشید. و از طریق آن سلامت ذهن و جسم تان را محقق کنید.

پس از مطالعه مقاله یوگا در منزل ، در ادامه مطالعه مقاله تمرین پیلاتس با مربی بین المللی را پیشنهاد می کنیم.

 

 

 

 19 کل بازدیدها,  1 بازدید امروز

تمامی حقوق وب سایت متعلق به تاچ اسپرت می باشد
کپی رایت 2020 | طراحی وب سایت توسط دارکوب
Tellephone